Niezbadane są reakcje rynku i motywy decyzji klientów. Widziałem sporo klęsk komercyjnych wynikających z decyzji, które opierano na bardzo drobiazgowych badaniach rynkowych, grupach fokusowych i całej tej maszynerii przewidywania przyszłości. Bywają też sukcesy, będące skutkiem uporu jednego człowieka, na ogół właściciela firmy lub generalnego dyrektora, który wbrew skrzywionym minom i kąśliwym uwagom otoczenia mówi: „Robić!”.

Taką decyzję prawie 10 lat temu podjął ówczesny szef Rolls-Royce’a Torsten Müller-Ötvös. Autor innych rynkowych sukcesów Rolls-Royce’a, który wyciągnął tę markę z rynkowej zapaści, podjął decyzję, która nie broniła się logicznie. Spece fabryki zaczęli projektować samochód terenowy, inaczej mówiąc SUV. Podkreślano, że będzie to najbardziej luksusowy SUV świata …